Styl życia
Mundus :: Strefa Gracza :: Opis Świata :: Kraje i kultury :: Jameilayaes Tal
Strona 1 z 1
Styl życia
STYL ŻYCIA
Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia i powinno być jedzone wraz z całą najbliższą rodziną. Jeśli z jakiegoś ważnego powodu nie ma takiej możliwości, domownicy pozostawiają przy miejscu nieobecnego zastawę prawie całkiem pustą za wyjątkiem miski mleka antylopy jamna lub beeru. Jest to ofiara dla Ducha Zwierząt, który dzięki temu będzie czuwać również nad nieobecnym. Po skończonym posiłku mleko dodaje się do karmy dla zwierząt lub, jeśli się takowych nie posiada, oddaje się je sąsiadowi, żeby tak zrobił. Jeśli ktoś nie ma bliskich, zwykle je sam. Gdzieniegdzie obecny jest zwyczaj zbierania się takich osób razem lub też dołączania do kapłanów. W żadnym wypadku nie należy być na ich utrzymaniu i jest to bardzo źle postrzegane. Osoba przychodząca powinna wnieść również swój wkład w posiłek. Ze względu na różne rodzaje prac, inne posiłki są jadane o różnych porach i w różnym towarzystwie. Bardzo często domową kolację zastępuje wizyta w tawernie, gdzie można spotkać przyjaciół i poznać nowe twarze. Elfickie tawerny to barwne lokale, zwykle na bazie koła lub wielokąta, gdzie mieści się kuchnia, bar i niewielka sala. Otoczona jest dużym tarasem o niemal ażurowej podłodze, który wypełniają stoliki i siedziska. Ze względu na umieszczenie w koronach drzew, dużą wagę przykłada się do barier, a większość lokali zatrudnia ochronę mającą nie tylko rozwiązywać spory, ale i czuwać nad bezpieczeństwem klientów.
Jeśli już o tym mowa, z boku elficka wioska wyglądałaby na raj dla złodzieja. Liche ściany, okna i drzwi bez skomplikowanych zamków, zwykle są to tylko zasuwki lub banalnie proste mechanizmy zapadkowe. Nie oznacza to, że elfy nie umiałyby zrobić lepszych, owszem robią, ale umieszczane są one w skrzyniach i szkatułach. Zabezpieczanie w taki sposób drzwi, podczas gdy drugie można sobie wyciąć w ścianie, byłoby głupotą. Nad bezpieczeństwem czuwa straż przechadzająca się po pomostach w dzień i w nocy. Podobną funkcję pełnią zwierzęta zarówno te należące do straży, jak i do mieszkańców. Miękka, szeleszcząca pod stopami podłoga dodatkowo utrudnia przemykanie niezauważenie, poza tym, większość elfów nie ma po co kraść. Pieniądze pełnią w handlu drugorzędną rolę, choć elficki hjel był obecny już od wielu wieków. Wykuwany ze zwykłego żelaza, nie ma wartości sam w sobie, a tylko umowną i reprezentatywną. Pieniędzmi płaci się raczej wtedy, gdy nie ma się nic wartościowego na wymianę, nie krąży ich wiele, a jedna moneta ma wartość około jednego królika. Każda wioska posiada kantorzego, u którego można wymienić swoje dobra na pieniądze lub też oddać monety i wybrać sobie materialną równowartość, którą wcześniej oddał tam ktoś inny. Sam kantorzy praktycznie nie zarabia na swoim interesie, ale wszystko, co zostanie zostawione w jego domu, staje się jego własnością, z której może do woli korzystać.
Mistrz Gry- Admin
- Źródło avatara : https://imgur.com/Am3Vl
Mundus :: Strefa Gracza :: Opis Świata :: Kraje i kultury :: Jameilayaes Tal
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|