Smoki
Mundus :: Strefa Gracza :: Opis Świata :: Rasy i bestiariusz
Strona 1 z 1
Smoki
źródło | źródło | źródło |
OPIS OGÓLNY
Zaskoczeniem dla niezorientowanego może być mnogość dźwięków wydawanych przez te gady. Od mrożącego krew w żyłach, potężnego ryku, aż po delikatne i melodyjne ćwierkanie. Różnego rodzaju pomruki, rzężenie, terkotanie i syczenie, wszystko to wraz z mową ciała składa się na skomplikowany system komunikacji, który tworzy smoczy język. Ich fonetyczne odpowiedniki stosowane są przez ludzi do porozumiewania się z gadami, jednak znajomość słów i zwrotów to zdecydowanie za mało, by wyłapać dokładne znaczenie.
UMIEJĘTNOŚCI
Jad - niewielkie smoki bardzo często są jadowite, przy czym nie mają jak węże dwóch zębów jadowych, a cały ich zestaw zdobiący paszczę. Takie ugryzienia są śmiertelnie niebezpieczne, bardzo często zwyczajnie nie zdąży się podać ofierze odpowiednich leków czy innej pomocy. Smoczy jad paraliżuje mięśnie i wywołuje martwicę tkanek. Zależnie od dawki, zgon przeciętnego człowieka następuje po kilku godzinach do doby, zwykle przez uduszenie lub zatrzymanie akcji serca.
Kwasowa ślina - smoki z rejonów tropikalnych mają wyjątkową budowę górnej części układu pokarmowego, wnętrze ich pyska i przełyk są niezwykle odporne na żrące substancje. Tuż za językiem znajdują się gruczoły wytwarzające kwas, który zwierzę może gwałtownie uwolnić i wystrzelić pod ciśnieniem. Lepka, glutowata maź jest w stanie dotkliwie poparzyć skórę i w niedługim czasie przeżreć się przez ubranie. Jest też jedną z niewielu rzeczy, które bez problemów penetrują smocze łuski, choć wymaga to czasu. Gady plujące kwasem często mają blizny wokół pyska, które same sobie spowodowały.
Chmurny taniec - tak to tamtejszy lud określa sposób, w jaki wschodnie smoki latają. Nie posiadając skrzydeł, zwierzęta korzystają ze swego rodzaju wrodzonej lewitacji poprzez wykręcanie swego ciała w spiralne wzory. Niewiele wiadomo o samej naturze tego niezwykłego widowiska, a wszystko przez to, że jako święte stworzenia smoki cieszą się na Awasakimie niemal zupełną nietykalnością.
Jak już było wspomniane, smocze łuski to jeden z najlepszych pancerzy, jakie kiedykolwiek powstały. Grube pokrywy zasłaniające grzbiet i podbrzusze nie sposób przebić przy pomocy siły ramion zwykłym ostrzem czy włócznią. Większą szansę miałby topór ze względu na pewną bezwładność przy zamachu. Strzały z łuków zatrzymują się na wierzchnich warstwach, dopiero bełt lub strzał z czarnoprochowca może dosięgnąć celu. Do walki ze smokami najlepiej nadają się kusznice ze swoją zabójczą siłą miotania pocisków.
Oprócz wspomnianych, wiele smoków zostało obdarzonych wrodzoną umiejętnością korzystania z konkretnego rodzaju magii. Zdolności te mają ściśle określone efekty i wyczerpujące przy korzystaniu z nich, najpewniej zużywają manę zgromadzoną w smoczej aurze. Takie osobniki zwykle uznawane są wśród gadów za arystokrację, nie ma jednak twardych dowodów na to, że umiejętności te są u nich dziedziczne.
KULTURA I ZWYCZAJE
Sztuka odgrywa ważną rolę w przekazywaniu historii i tradycji. Przy pomocy najprostszych barwników gady wykonują malunki naskalne w okolicach swoich gniazd i miejsc zebrań. Przedstawiają historię stada, najważniejsze momenty z ich życia, a także dawne opowieści; o pochodzeniu, o starych konfliktach, legendy niosące ze sobą mądrość i przestrogę. Wiele świąt kończy się przytoczeniem jednej z takich baśni, ku lepszemu wychowaniu młodego pokolenia. Malunki są bardzo specyficzne, brak w nich detaliczności, a nawet precyzji, ale zawierają wszystko, co potrzebne, by z łatwością rozpoznać tam poszczególne rzeczy i postacie. Swoisty zarys, który dopiero w wyobraźni odbiorcy nabiera wszystkich kształtów.
Mowa ciała jest nieodzownym elementem komunikacji między smokami. Jej odpowiedniki przydają się też ludziom, zwłaszcza w przypadku gadów, które nie miały z nimi wiele do czynienia i nie rozumieją ludzkich sygnałów niewerbalnych.
Kereaas - Szacunek - wyrażany poprzez symboliczny pokłon, kiedy to smok obniża skrzydła i schyla głowę do samej ziemi. Nie jest to pokazanie poddaństwa, bardziej oficjalne i grzeczne powitanie, uznanie równości lub gest przepraszający. Smoki kłaniają się sobie, gdy chcą uniknąć otwartego konfliktu, druga strona powinna wykonać to samo. Zignorowanie pokłonu uznawane jest za grubiaństwo i postawę lekceważącą.
Aadu - Uległość - najczęściej kończy pojedynek lub inny poważny spór i w takim wypadku kontynuowanie walki zostanie odebrane jako bezpodstawna agresja. Smok kładzie się i przewraca na grzbiet, kładąc skrzydła po boku. Nie jest wtedy do końca bezbronny, ale zdecydowanie niezdolny do szybkiej ucieczki, a jego najbardziej wrażliwe części ciała, w tym właśnie skrzydła, są zupełnie odsłonięte. Jest to sytuacja impasowa, którą powinno się jak najszybciej rozwiązać, gdyż jej przedłużanie jest uważane za hańbiące dla pokonanego gada.
Niraah - Strach - smoki okazują strach i niepokój poprzez przylgnięcie ciałem do ziemi i przyciśnięcie skrzydeł do tułowia. Są mocno pobudzone, głowa położona nisko, ruchliwa, uważnie śledzi całe otoczenie. Napięte mięśnie pozwalają zarówno na szybki odwrót, jak i atak.
Thaar - Rozejm - nie należy mylić tego z poprzednim; gad również zniża się do ziemi, ale pozostaje spokojny i czujny. Nie wykonuje gwałtownych ruchów, a jego skrzydła są lekko rozchylone, tworząc coś w rodzaju peleryny wokół ciała. Służy to wyrażeniu pokojowych zamiarów i przywołania do tego samego drugą stronę, może mieć również wydźwięk przepraszający. Często używane w stosunku do samic wysiadujących jaja.
Haad Ar - Dominacja - wyprostowana postawa z lekko uniesionymi skrzydłami, głowa noszona wysoko, ogon sztywny, ale kołyszący się na boki. Występuje kontakt wzrokowy, a od całej postaci smoka bije wyższość i pewność siebie. Nie ma negatywnego wydźwięku, lecz często stanowi pierwsze ostrzeżenie przed takowymi. Używana zarówno przez przewodników, jak i inne smoki w spornych sytuacjach. Przybranie przez drugą stronę tej samej postawy jest jednoznacznym wyzwaniem.
Akriij - Agresja - nastroszenie kolców, piór czy co tam jeszcze może być jest znakiem uniwersalnym. Oprócz tego smok zwija swoje ciało w esowaty kształt i trzyma złożone skrzydła nad linią grzbietu. Pozostaje w ciągłym ruchu, krążąc wokół upatrzonego wroga lub broniąc dostępu do swojej własności. Zwykle bezpośrednio poprzedza walkę, ale takie zachowanie podczas oficjalnego pojedynku jest wysoce niestosowne i świadczy o zwierzęcych zapędach. Zupełnie inny wydźwięk ma, kiedy skrzydła gada są opuszczone do samej ziemi, oznacza to wtedy, że nie tyle nie chce intruza, co obawia się o to, czego broni. W takich wypadkach to drugi osobnik jest brany za agresora, jeśli się nie wycofa.
Sheeroh - Wyzwanie - smok przyjmuje postawę podobną do dominującej, lecz jego ogon bardziej ruchliwy, a on sam wydaje z siebie potężny ryk w stronę przeciwnika. Może potrząsać głową i szyją dla pokazu. W podobny sposób należy je przyjąć, gdyż odrzucenie wyzwania to akt słabości i strachu.
Naaru Ahn - Zaloty - wiele elementów zależy od danego samca, jego stada oraz okolic, z jakich pochodzi, a także od jego budowy, zwykle na czas godów łuski smoków przybierają wymyślniejsze barwy. Niektórym rosną ozdobne pióra czy grzywy, które przykuwają wzrok samic. Pierwszym elementem jest zawsze podarek. Jeśli ten zostanie przyjęty, samiec stara się zwrócić na siebie uwagę i pokazać się z jak najlepszej strony, wykorzystując nabyte umiejętności walki, polowań czy zwykłych akrobacji. Tańce amantów odbywają się zarówno na ziemi, jak i w powietrzu, w późniejszych fazach samice często im towarzyszą, zamiast tylko się przyglądać. U par z zeszłych lat zaloty mają często wyraz czysto symboliczny, gdyż porzucanie lub zmiana partnera nie jest dobrze dobrze widziane. Wyjątek stanowią haremy, w których samiec gromadzi parę samic, jednak każda musi zaakceptować wszystkie pozostałe.
Chiraak - ciężko sensownie przetłumaczyć nazwę tego święta, ale jest to uczczenie wyklucia się nowych piskląt. Jest świętem typowo rodzinnym, choć jeśli żyją w grupie, celebrują je wszyscy jej członkowie. Młode pozostają w gnieździe razem z matką, zaś samiec i ewentualne rodzeństwo uczestniczą we wspólnym polowaniu, z którego najlepsze kęski przeznaczone są właśnie dla nowych maleństw. Ponadto członkowie stada przynoszą symboliczne podarunki dla smoczycy i jej dzieci na znak tego, że dzielą jej radość i są gotowi ją wesprzeć w razie potrzeby.
Maraae - pierwsze spotkanie nowych piskląt z całą grupą, młode mają wtedy pół roku. Są wyprowadzane z gniazda przez matkę i zabierane do miejsca wspólnego ucztowania, gdzie czeka na nie ojciec, którego zadaniem jest przedstawić swoje potomstwo pozostałym. Przewodnik stada bierze krew upolowanej zwierzyny i skrapia nią głowę każdego z piskląt. Smoki wierzą, że wzór, jaki ułożą krople, jest wróżbą na przyszłość, przy czym nigdy nie ma ona złego wydźwięku. Po powitaniu w stadzie, rozpoczyna się wspólna uczta, z której młode zwykle szybko się urywają, zaabsorbowane rówieśnikami.
ROZWÓJ
Mistrz Gry- Admin
- Źródło avatara : https://imgur.com/Am3Vl
Mundus :: Strefa Gracza :: Opis Świata :: Rasy i bestiariusz
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|