Zmiennokształtni
Mundus :: Strefa Gracza :: Opis Świata :: Rasy i bestiariusz
Strona 1 z 1
Zmiennokształtni
OPIS OGÓLNY
Faktem jest, że stworzenia te nie starzeją się, ani też nie zostają na nich blizny. Potrafią zregenerować całą kończynę, jeśli tylko przeżyją dostatecznie długo, by znaleźć żywiciela, a potem dokończyć swoją kurację. Z natury są raczej drapieżnikami, wyposażeni w instynkt drapieżcy, spryt i zwinność. Szybkość, z jaką wybitnie doświadczeni zmiennokształtni zmieniają postać, potrafi być zdumiewająca.
UMIEJĘTNOŚCI
W momencie wniknięcia w ciało innego stworzenia ciało samego zmiennokształtnego przestaje istnieć, całkowicie przyjmując formę aury, która jednoczy się z aurą nowego gospodarza. Jaźń zmiennego również się lokuje w jego ciele, pozostaje odrębna, ale odczuwa wszystko to, co jej gospodarz. On natomiast, oprócz chwilowej dezorientacji, jest w stanie wyczuć nastrój i emocje ów pasożyta, mogą przekazywać sobie myśli. Dla nieuważnych bardzo łatwo je pomylić ze swoimi własnymi, co często jest wykorzystywane, by kierować zwierzętami. Jest to też sposób, by wykryć jego obecność. Jeśli gospodarz ma dostatecznie silną wolę i choć trochę wprawy lub intuicji, jest w stanie sam wyrzucić z siebie zmiennokształtnego. Jest to proces dość trudny i nieprzyjemny dla obydwu stron. W nieumiejętnych "rękach" może okazać się nawet niebezpieczny.
Przymus przebywania w cudzym ciele wiąże się z niestabilnością aury zmiennokształtnego. Utrzymywanie konkretnej formy jest dla niej skrajnie wyczerpujące, aż samoistnie zaczyna się rozpraszać i rozpadać. Osłabia to ciało i umysł zmiennokształtnego, ostatecznie prowadząc do jego śmierci. Zdrowy osobnik może pozostawać bez żywiciela przeciętnie od tygodnia do dwóch, choć bardziej utalentowane nauczyły się gromadzić większe zapasy any. Samo wniknięcie nie wymaga odeń wielkiego wysiłku. Wnikanie w rośliny i martwe przedmioty nie powoduje regeneracji aury. Nie można też jednoczyć się z czymś, co nie posiada istoty jednostkowej, tj. woda, powietrze, śluz itp. Próbując wniknąć w piasek, zmiennokształtny wniknie tylko w jedno, przypadkowe ziarenko. Nie może również podróżować pod postacią niematerialną, aby zmienić gospodarza, musi się zmaterializować i dopiero wtedy wybrać następnego.
Istoty te nie umierają ze starości. Niezwykła elastyczność ich aury zdaje się zapewniać wysoki poziom regeneracji, dzięki czemu wybrane ciało nie musi posiadać żadnych blizn czy innych ubytków po ponownym zmaterializowaniu. Ta cecha poniekąd udziela się też ich gospodarzowi, powstrzymując u niego naturalne procesy starzenia i wspomagając gojenie na czas przebywania pasożyta. Z drugiej strony zabicie gospodarza oznacza śmierć obojga, rzadziej również w drugą stronę.
Ciekawą kwestią są też zmysły stworzenia, które niekoniecznie zależą od kształtu, jaki przybrało. Zależny od ciała jest słuch i dotyk. Węch mają nieco gorszy, ale za to prawdziwym skarbem jest ich wzrok. Oczy zmiennokształtnych praktycznie nie potrafią wychwytywać światła, ani tym bardziej barw, przez co wszystko, co jest martwe, wygląda dla nich jak nieciekawa plama o mniej lub bardziej wyraźnym zarysie i fakturze. Mają jednak zdolność dostrzegania aury w sensie dosłownym. Wszystkie żywe stworzenia jawią się niczym świecące duchy o barwie i fakturze charakterystycznej dla swojej magicznej otoczki. Tak samo wszystkie zaklęte przedmioty, duchy i istoty elementarne. Również sami zmiennokształtni mają specyficzną budowę aury, którą są w stanie odróżnić od pozostałych. Wizja aury nie przebija przez inne obiekty i może być przez nie zasłonięta. Zmiennokształtny przebywający w czyimś ciele może nauczyć się użyczać tej umiejętności swojemu gospodarzowi, o ile on wyrazi na to zgodę, jednak korzysta wtedy z jego zasobów aury na zasadach identycznych do czaru "wykrycia aury".
KULTURA
Mimo to wśród zmiennych wciąż żywe są opowieści o Podziemnym Królestwie i ich niezwykłej współpracy z mieszkającymi tam ludźmi. Tworzyli razem nietuzinkowe społeczeństwo, gdzie zamiast statusu pasożytów, cieszyli się rangą swego rodzaju bratnich dusz, ważnych zarówno w armii, jak i życiu codziennym. Krąży na ten temat wiele plotek, legend i opowieści w niemal tylu wersjach, ilu jest bajarzy, ale wszystkie one mają jeden wspólny motyw - szacunek i pozycja, które teraz zdają się być utracone na zawsze.
ROZWÓJ
Mistrz Gry- Admin
- Źródło avatara : https://imgur.com/Am3Vl
Mundus :: Strefa Gracza :: Opis Świata :: Rasy i bestiariusz
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|