Mistyczna Rada

Go down

Mistyczna Rada Empty Mistyczna Rada

Pisanie by Mistrz Gry Nie Lut 02, 2020 4:32 pm

OPIS OGÓLNY

Grupa dziesięciu najwybitniejszych magów, których zadaniem jest doradzać cesarzowi i rządcom w sprawach magii, chociaż i nie tylko. Powszechnie szanowani, wzbudzają respekt, a czasem i strach u prostaków, w polityce jednak aż nazbyt często maczają swoje palce w tematach wszelakich. Są niepodzielnymi mistrzami czarodziejstwa i sztuk pokrewnych, na które poświęcili całe swoje życie bez reszty. Już sama aspiracja do rady jest prawie niewykonalna ze względu na brak miejsc oraz ilość chętnych, a zasiadanie w niej to wielki przywilej, ale i odpowiedzialność. Niektórzy niepochlebnie twierdzą, że trzeba przejść szkołę przetrwania, by się tam utrzymać i nie zginąć przez zazdrośnika lub kolegę o odmiennym zdaniu. Istotnie w historii Rady znalazło się kilka dość tajemniczych zgonów, ale wszystkie zostały dokładnie wyjaśnione w swoim czasie.


PRAWA I OBOWIĄZKI

Należą do kasty rządzącej jako doradztwo dla cesarza i jego dworzan. W ich gestii leży rozwiązywanie problemów natury magicznej, a także czuwanie nad cesarską biblioteką oraz skarbcem Rady, gdzie trafiają skonfiskowane przez nich magiczne przedmioty. Stanowią najwyższe zwierzchnictwo wszystkich szkół magii, a także niezależnych nauczycieli. To oni podejmują ostateczną decyzję o wydaniu koncesji na czary dla obywateli cesarstwa oraz w razie konieczności potwierdza autentyczność koncesji zagranicznych. Ściśle współpracuje z podobnymi sobie grupami w krajach sąsiednich. Dla przeciętnego śmiertelnika są nietykalni, ich uprawnienia oficjalnie nie przewidują akcji na miarę milicji czy Łowców, ale w razie czego zapewne wszelkie oskarżenia zostaną wycofane pod pretekstem działania w nagłym obowiązku.


CZŁONKOWIE

autor: ???Arif Margomar
Gdyby mieli przywódcę, z pewnością on by nim był. Sędziwy i styrany przez życie, ale to tylko dodaje mu powagi i szacunku wśród towarzyszy. Przynależy do Rady od samego początku, w przeszłości będąc jeszcze jednym z nadwornych magów cesarza Haldurna. Znany ze swego uporu i niezawisłości w osądach, które jednak aż nazbyt często okazują się słuszne. Podobno kilka razy ktoś próbował się go pozbyć ze stanowiska, ale nikomu się jeszcze nie udało, co tylko potwierdza spryt i mądrość tego starego człowieka. Jest ekspertem w dziedzinie przemian i iluzji, choć w czasie swego długiego życia zdążył liznąć też innych dziedzin magii, a także alchemii.
autor: ???Zeron Hapheltaf
Wybitny podróżnik i archeolog, ale nie to pozwoliło mu wzbić się na szczyt, nie bezpośrednio. Jego poważne badania magiczne zaczęły się od pieczęci ochronnych, skąd gładko przeszedł w temat symboli i zaklinania. Obecnie liczy sobie 52 lata i jest najlepszym zaklinaczem w cesarstwie, a także znawcą starożytnych artefaktów. Zwykle pojawia się wszędzie tam, gdzie coś się dzieje i, cóż wielu to przyznaje, lubi wpychać nos w nie do końca swoje sprawy. Pogodny i optymistyczny człowiek, zawsze znajdzie w sobie zapał do pracy, nawet jeśli wszyscy wokoło dawno odpuścili.
autor: ???Elifion Ianair
Pierwszy i zarazem jedyny jak dotąd elfi mag, który dostał się aż do Mistycznej Rady. Liczy sobie już dwa razy tyle lat, co Arif i zmaga się z dotkliwymi napadami kaszlu. Opuścił Puszczę Hurushn jeszcze jako dziecko, od wieku nastoletniego zaczął uczyć się magii w Adren. Z czasem okazał się doskonałym magiem bojowym, brał udział w kilku bitwach, a także luźno współpracował z milicją. Był zatrudniany u kupców jako wykwalifikowana ochrona ich interesów i osób, prawdziwą sławę jednak przyniosły mu ostatnie lata kolejnej wojny z Konurunem. Pomoc, jaką ofiarował innym magom bojowym, a także wysoki poziom własnych umiejętności w końcu przyciągnęły uwagę Rady. Nieprzychylni mówią, że kwestią był tu także pojawiający się wakat. Tak czy inaczej obecnie jest to pierwsza osoba, z którą konsultowane są problemy ofensywne. Sam elf jest całkiem przyjazną i pogodną osobą, cechuje go wybitna spostrzegawczość i refleks.
autor: ???Zenna Karmath
Pochodząca z Hargonu Zenna opuściła swoje rodzinne strony już w młodości, ale nie bez zaplecza wiedzy. Szczyt możliwości od początku był jej celem, choć przez długie lata wędrowała po kraju i użyczała swoich umiejętności prostym ludziom. Tym sposobem zdobyła sobie nie lada poparcie wśród mieszkańców, a wkrótce jej sława zaczęła ją dalece wyprzedzać. Pracując dla ludzi stopniowo pięła się wzwyż społeczeństwa. Jej rola w Radzie jest obecnie znikoma, jako jej najnowszego członka, jednak nie można podważać kompetencji medycznych i czysto użytkowych Zenny. Ponadto praktykuje też alchemię i wróżbiarstwo, lecz to drugie często jest podważane przez jej otoczenie. Cierpliwa i nieugięta, jest w stanie wiele poświęcić w drodze do celu, lecz nigdy nie przekracza granic.
autor: ???Nelaia Ophilias
Najmłodsza członkini Rady, liczy sobie zaledwie 35 wiosen. Jej błyskawiczny sukces w głównej mierze przypisuje się temu, iż zmarły członek Rady, Jaerie Ophilias, był jej ojcem i zarazem mentorem przez większość życia. Zajęła jego miejsce jakieś cztery lata temu pod namową samego namiestnika, który często korzystał z usług rodziny czarodziei. Nelaia jest obiecującą znawczynią magii wody, głównie z dziedziny czarów bardziej użytkowych, choć te groźniejsze nie są jej obce. Intensywny trening magiczny skutecznie odwrócił jej uwagę od pozostałych aspektów życia, które pokątnie stara się teraz uzupełniać. Cieszy się zdecydowanie gorszą opinią w stosunku do swoich kolegów, niektórzy nawet upatrują jej szybkiego odejścia.
autor: ???Hadren Lackelmai
Nazywany, może trochę niepoważnie, Ognistym Ptakiem, co jednak doskonale prezentuje jego codzienne zajęcia. Liczący sobie prawie sześćdziesiąt lat Hadren jest mistrzem z dziedziny magii ognia i wszystkiego, co się z tym wiąże. Jest również niesamowitym pyszałkiem i pewnym siebie narcyzem, czym doprowadza do szaleństwa swoje najbliższe otoczenie. W młodości przez pewien czas nawet nie myślał o magii, za to pociągała go gildia łowców. Za sprawą pewnych burzliwych wydarzeń w rodzinnej okolicy, światopogląd chłopaka mocno się przekręcił, ale nie porzucił on pierwotnego zamiłowania do broni. Obecnie ściśle współpracuje z Miriophem oraz cesarskimi inżynierami nad projektem połączenia magii i technologii w jedno zabójczo skuteczne narzędzie.
autor: ???Mirioph Thirph
Poważny i dość antypatyczny w rozmowach mężczyzna, obecnie grubo po pięćdziesiątce. Zajmuje się zaklinaniem i magią powietrza, właściwie od zawsze skupiał się tylko na tych dwóch dziedzinach, co szybko zaowocowało wysokimi umiejętnościami. Miejsce w Radzie zapewnił mu sam Arif po tym, jak ten przypadkiem wmieszał się w sprawę odkrycia jednego z artefaktów w Puszczy Kirtańskiej. Obecnie pochłaniają go badania nad nowym rodzajem uzbrojenia, który opracowuje wraz z Hadrenem. Chcąc lub nie chcąc. Patrząc na nich obu, trudno oprzeć się wrażeniu, że zupełnie do siebie nie pasują i tylko cudem ten projekt nadal trzyma się w jednym kawałku, ale o dziwo posuwa się również do przodu. Jest jednym z największych przeciwników członkostwa Nelaii i najchętniej odsunąłby ją od wszystkich obrad, jednak sam jeden nie posiada takiej władzy. Wraz z jej dołączeniem, również namiestnik wiele stracił w jego oczach.
autor: ???Tibiah Arim Warphoh
Wszędzie znajdzie się ten miły i uczynny człowieczek, który chce tylko czerpać satysfakcję ze swojej pracy i dawać ją innym. Tibiah jest właśnie kimś takim. Większość jego najbliższej rodziny dołączała do klasztorów i zakonów, co najwyraźniej rzuciło mu się jakąś tajemniczą sugestią. Niemniej już od przeszło trzydziestu lat sumiennie praktykuje magię ziemi, ciężko w jakikolwiek sposób podważać jego umiejętności. Ciekawym dodatkiem jest tu szeroka wiedza teologiczna i to o różnych kulturach. Ten mężczyzna zdaje się być przekonany co do magicznych podstaw boskich cudów, choć ta opinia spotkała się z hucznym odrzuceniem i już od dobrych pięciu lat wszyscy o niej milczą.
autor: ???Saras
Kolejna nietuzinkowa postać w tym gabinecie osobliwości. Wbrew pozorom wcale nie jest milczącym mrukiem, choć jego oczekiwania i progi ciężko czasem spełnić. 47-letni ekspert w dziedzinie przywołań i nauk zakazanych, wśród ludzi cieszy się bardzo mieszaną opinią pełną podejrzliwych, choć bezpodstawnych sugestii. Elementem rozpoznawczym jest biała maska, której stara się nie zdejmować w towarzystwie osób trzecich. Było to podyktowane wypadkiem przy pracy wiele lat temu, teraz zaś obrosło w różnorakie plotki prostych ludzi. Drugą jego charakterystyczną cechą jest skłonność do używania języków magicznych w codziennych rozmowach, co może wprowadzić w konsternację nieprzygotowane na to osoby, a płynne przechodzenie między czterema w czasie jednej dyskusji nieraz zakłopotało nawet jego kolegów. Saras jest ambitny względem siebie oraz stanowczy i surowy dla innych. Nie lubi stresujących sytuacji, ale jeszcze bardziej nie cierpi, kiedy głupie decyzje witane są oklaskami.
autor: ???Idiana Jarricka
Pochodzi z Ledrenii, choć ostatecznie wyzbyła się tamtejszego obywatelstwa na rzecz pracy dla cesarza. Jej wejście na szczyt jest kontrowersyjną sprawą, głównie dlatego, że większość życia spędziła w swoim rodzimym kraju. W Radzie przebywa już blisko piętnaście lat, jej własny wiek zaczyna rzucać się w oczy nie tylko jej, co Idiana stara się ratować jak tylko może przy pomocy alchemii i innych specyfików. Wybitna znawczyni iluzji, to jednak uznaje tylko za rozwiązanie doraźne. Jej zapatrzenie w siebie jest dla wielu drażniące, ale nie można jej zarzucić zaniedbywania swoich obowiązków. Inna sprawa, że ostatnio jej ich mniej.


HISTORIA

Powstała w roku 1797, kiedy to cesarz Haldurn Garnamar ustanowił aż trzech nadwornych magów w zamian za zasługi dla państwa w rozwiązaniu problemu magicznych anomalii na granicy z Puszczą Kirtańską. Już wtedy ich obowiązki były niemal takie same, za wyjątkiem zwierzchnictwa nad gildiami magów. Nadworni czarodzieje co najwyżej byli tam doradcami. Rządzący potem namiestnik rozszerzył ich liczebność i kompetencje, tworząc Mistyczną Radę w takiej formie, jaką znamy dzisiaj. Rada brała czynny udział w walkach toczonych przez wojska medevarskie, stanowiąc ważką siłę uderzeniową i wsparcie dla żołnierzy.
Mistrz Gry
Mistrz Gry
Admin

Źródło avatara : https://imgur.com/Am3Vl

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach