Milicja miejska

Go down

Milicja miejska Empty Milicja miejska

Pisanie by Mistrz Gry Nie Lut 09, 2020 7:31 pm

Opis ogólny

Zwana również żandarmerią lub strażą miejską w mniej rozwiniętych regionach. Jej początki sięgają jeszcze czasów Księstwa Senemskiego, kiedy to funkcję straży pełnili odpowiednio wybrani do tego giermkowie i rycerze niższego stanu. Milicja jest w całości fundowana przez władzę, teoretycznie z pieniędzy korony, w praktyce władze każdego miasta same muszą się tym zajmować, przez co pojawiają się dramatyczne wręcz różnice w stanie żandarmów w poszczególnych częściach kraju. Władza centralna zwykle interesuje się sytuacją, kiedy dzieje się coś poważnego i niestety jest to powszechnie znany ludziom fakt.


Prawa i obowiązki

Generalnie zależą od zajmowanego stanowiska, jednak nadrzędnym i zarazem oczywistym obowiązkiem jest pilnowanie, by każdy przestrzegał prawa ustanowionego przez cesarza i jego doradców. Do egzekwowania prawa mogą stosować środki przymusu niezbędnego, których zakres uzależniony jest od postawy oskarżonego/pojmanego. Oznacza to ni mniej, ni więcej tyle, że w miarę stawiania oporu strażnik może delikwenta pobić i siłą zawlec na komisariat. Wszelkie nagięcia i naruszenia publicznego prawa odbywają się na odpowiedzialność milicjantów, którzy się tego dopuszczają oraz ich bezpośrednich przełożonych. W przypadku uznania nadużycia tego przywileju od funkcjonariusza zostają wyciągnięte konsekwencje tak samo jak od zwykłego obywatela i zostaje on zwykle zawieszony lub zwolniony ze służby. To sprawia, że większość prostych posterunkowych woli nie zawracać sobie nadmiernie głowy problemami gawiedzi.
Milicja ma prawo, a nawet obowiązek posiadania na ulicy broni palnej, odpowiednio zabezpieczonej od kradzieży. Oczywiście ciężko jest to pogodzić z wygodą szybkiego jej dobycia, więc temat nieraz bywał nierozstrzygniętym mankamentem.


Wyposażenie

  • miecz krótki, jednoręczny, ostrze pokryte srebrem, zarówno na górnym okuciu pochwy, jak i na taszce widnieje godło Medevaru;
  • sztylet, obustronnie zaostrzony w kształcie cienkiego szpikulca na wzór lewaka, pokryty srebrem i również opatrzony wizerunkiem godła;
  • dwa pistolety skałkowe wysokiej jakości, zestaw kul ołowianych;
  • mundur w kolorze grafitu z czarnym wykończeniem; płaska czapka z daszkiem i tarczą z przodu, wygodne ubranie wzmocnione jest od wewnątrz skórą i elementami stalowej zbroi łuskowej w strategicznych miejscach, wysokie buty są porządnie podkute i wzmocnione na piszczeli.



Hierarchia


  • Inspektor Generalny - Adron Thravesiron
    Zwierzchnik całej milicji w kraju. Zarządza od strony organizacyjnej i zasadniczo nie opuszcza siedziby głównej w Selinday. Odpowiada przed władzą państwową, cesarzem i jego najwyższymi urzędnikami.
  • Inspektor - Hadrin Jukhs, Leonan Opheall, Gorarg Manail
    Również przesiadują w stolicy, w sytuacjach kryzysowych są posyłani do odpowiedniej jednostki, by przejąć osobiście kontrolę i zaprowadzić spokój. Odpowiadają bezpośrednio przed inspektorem generalnym, ich zadaniem na co dzień jest nadzorowanie pracy komendantów oraz odpowiedniej organizacji. Wydają pozwolenia na operacje wykraczające poza codzienne kompetencje milicji.
  • Komendant - Selinday [Faraez Narhm], Adren [Korab Tanusal], Afraaz [Yael Al Maar]
    Szef główny każdej większej siedziby milicji. Zarządza, wydaje rozkazy, rozdziela obowiązki. Sporadycznie uczestniczy w akcjach, częściej nadzoruje prowadzone śledztwo od strony biurka.
  • Komisarz
    Jeden lub dwóch na placówkę, o ile jest tam też komendant. Poniekąd przejmuje jego mniejsze obowiązki, prowadzi śledztwa i rozporządza więźniami. Zwykle zajmuje się też patrolowaniem miasta.
  • Sierżant
    Rozdziela i kontroluje obowiązki posterunkowych, zarządza patrolami, w których również uczestniczy.
  • Posterunkowy
    Przeciętny przedstawiciel prawa, jakiego spotkać możemy na ulicach. Pilnuje, aby wszystko wyglądało tak, jak powinno, ma obowiązek reagować w każdej podejrzanej sytuacji, ale nie może naruszać cudzej przestrzeni czy mienia prywatnego bez wyraźnej zgody lub przyczyny. Tym drugim może być przykładowo agresja przeciwnika, pościg lub inna sytuacja kryzysowa.
Mistrz Gry
Mistrz Gry
Admin

Źródło avatara : https://imgur.com/Am3Vl

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach